El saló de plens de la casa de la vila es va quedar menut en la sessió constitutiva de la nova corporació municipal (2023-2027), el 17 de juny. El republicà Joan Roig va ser reelegit alcalde. A més, totes les persones que formaran part del Ple van prendre possessió del càrrec.
En aquest ple d’investidura, Roig va rebre el suport de set regidors i regidores. La cap de llista de Junts per Alcanar, les Cases i Alcanar Platja, Amanda Esteller, va rebre dos vots; Lluc Ulldemolins, de la CUP d’Alcanar - les Cases, dos més, i Neus Sancho, del PSC, un. El regidor Antonio Castro es va absentar per motius de salut.
Durant el discurs de presa de possessió del càrrec d’alcalde, Roig va explicar que els eixos de treball de l’equip de govern tindran un objectiu clar: “Transformar”. Segons Roig, aquesta evolució ja s’ha materialitzat al llarg dels últims anys amb la implantació dels equipaments propis d’una ciutat gran i l’evolució demogràfica del nostre municipi: “Este mandat cal treballar de valent per acompanyar la transformació definitiva del poble en ciutat, focalitzant els nostres recursos i esforços en la millora de les infraestructures i la tan anhelada diversificació econòmica. A més, definirem l’Alcanar del futur amb la redacció del nou Pla general urbanístic, que elaborarem creant una oficina de redacció amb el Departament de Territori de la Generalitat”.
Tot i la majoria absoluta dels republicans, ERC proposa una política de mà estesa als grups de l’oposició. Durant el seu discurs, Joan Roig també va fer un agraïment públic a tots els regidors i regidores que han treballat durant el darrer mandat pel municipi i va fer un esment especial dels membres de l’anterior equip de govern Ivette Fibla, Jordi Bort, Jordi Monfort, Mercè Fischer i Jordi Cervera.
El batle també va adreçar unes paraules als regidors i regidores que s’estrenen aquest mandat, així com a les famílies de tots els regidors i regidores per la “comprensió” i “paciència”, especialment als seus familiars i amistats més propers.
Oposició constructiva
Els membres de la resta de grups municipals van felicitar l’alcalde reelegit, van mostrar el seu agraïment a les persones que han donat confiança als seus respectius partits polítics en aquestes eleccions i van donar la benvinguda als regidors i regidores que s’han incorporat al nou ple.
Amanda Esteller va fer una menció especial dels dos membres que l’acompanyaran al Ple (Paco Reverter i Antonio Castro) i va destacar que ella mateixa com a nova regidora “té ganes d’aportar en benefici de tot el municipi”. Així mateix, va posar de manifest “l’abstenció, gairebé 12 punts més de gent que no ha votat respecte al 2019. És un toc d’atenció per a tothom. A excepció del partit que governarà, els partits de l’oposició hem augmentat el percentatge de vots. Això ens porta a demanar que durant aquesta legislatura se’ns escolte i se’ns tingue en consideració en tot allò que tingue a veure amb la millora, la prosperitat i el desenvolupament del municipi”.
Lluc Ulldemolins va començar el seu discurs agraint la tasca “de les anteriors regidores de la CUP”: Èrica Bel i Andreu Carapuig. També va destacar “la baixa participació al municipi, mínima històrica del 56%, una dada que mostra una absoluta desafecció per la política local; la ciutadania ens demana més polítiques d’esquerra i independentistes”. Pel que fa a la faena començada pels companys i companyes, va afirmar: “Seguirem sent l’altaveu de l’assemblea local, treballant pel municipi en aspectes tan importants com la municipalització dels serveis públics, la transformació inclusiva del nostre municipi o la promoció i recuperació cultural”.
Neus Sancho, després de fer els agraïments pertinents, va dir que no es volia estendre molt en aquesta ocasió i va destacar: “Tenim per endavant quatre anys per a demostrar què hem vingut a fer aquí. Des del PSC seguirem treballant per la ciutadania”.