Inici Ajuntament Comunicació i premsa Notícies El Ple municipal fa nous passos per a urbanitzar la zona dels Codonyers

El Ple municipal fa nous passos per a urbanitzar la zona dels Codonyers

El dijous 30 de març, el Ple municipal d’Alcanar va aprovar per unanimitat, de forma provisional, la modificació puntual del Pla general d’ordenació urbana d’Alcanar per a deixar sense efecte el Pla de millora urbana (PMU) Los Codonyers.

Això permetrà de tirar avant l’expedient de contribucions especials. Una vegada s’haja aprovat definitivament, s’incoarà l’expedient d’expropiacions per tal d’aconseguir la titularitat de les vies pendents de cessió i, a l’últim, s’obrirà l’expedient de contribucions especials, que establirà quant ha de pagar cada propietari de l’àmbit. Finalment, ja es podrà licitar i executar l’obra.

D’acord amb la normativa que marca el sistema de contribucions especials, l’Ajuntament assumirà un percentatge dels costos de l’expedient i les persones propietàries de terrenys i immobles en pagaran la resta. A banda, l’Ajuntament pagarà la part proporcional que li correspon per la propietat i els metres de pany de paret de la plaça Lluís Companys (carrer Onze de Setembre) i del pati de l’Escola Joan Baptista Serra (carrer Jaume I).

La urbanització de la zona dels Codonyers té com a propòsit desplegar noves infraestructures, ja que les actuals són insuficients o han quedat obsoletes. El desenvolupament urbà d’aquestes vies vertebrarà una connectivitat bàsica per a accedir a un sector d’equipaments públics d’importància cabdal i, col·lateralment, produirà la desconcentració del trànsit rodat i facilitarà sortides ràpides cap a la ronda de Circumval·lació.