La temporada d’estiu va cloure al setembre amb una afluència moderada a causa dels efectes de la pandèmia de covid-19. “Ha estat un estiu atípic i complicat, però les Cases ha estat una destinació preferent del turisme nacional gràcies a les nostres platges tranquil•les i a l’excel•lent gastronomia del nostre municipi”, explica Jordi Monfort, regidor de Turisme de l’Ajuntament d’Alcanar.
Durant la campanya estiuenca, cada any des de l'Oficina Municipal de Turisme es donen clauers en forma d'os per a posar-hi les bossetes on es depositen els excrements dels animals. Així mateix, les persones fumadores poden acostar-se a l'Oficina i adquirir un cendrer portàtil per a ficar-hi les cigarretes i no embrutar les platges del litoral.
“Enguany s’han reeditat nous models de clauers i de cendrers. En total s’han adquirit 50 clauers i 100 cendrers”, explica Jordi Bort, regidor de Medi Ambient.
Així mateix, des de la Regidoria s’ha promogut l’edició de tríptics informatius sobre la Platjola, que inclouen les normes de conducta a seguir en aquesta platja del litoral canareu apta per a gossos. "La Platjola és una de les poques platges per a canins que hi ha a les Terres de l'Ebre i, per tant, és un servei que volem mantenir. De fet, hi ha molts d'usuaris d'altres poblacions. Es nota en l'afluència de gent que aprofita per a passar per les Cases", comenta Bort.
D’estiu la Platjola té horari partit per a evitar l’estada dels animals a la platja al cop de la calor. Ara els gossos i els seus propietaris poden visitar la platja sense limitacions horàries, tenint en compte, però, les restriccions de mobilitat a causa de la covid-19.
D’altra banda, enguany s’han adaptat els serveis de les platges a les restriccions imposades per la crisi sanitària de la covid-19. En aquest sentit, a principis d’estiu el consistori va dissenyar tríptics i cartells informatius amb les mesures de prevenció per a estar segurs a la platja, que continuen vigents.
