Marc Chavalera pren possessió com a nou alcalde d’Alcanar
Marc Chavalera pren possessió com a nou alcalde d’Alcanar
El Ple de l'Ajuntament d'Alcanar ha investit Marc Chavalera Esbri com a alcalde del municipi aquest dijous, 8 de gener de 2026. El batlle entrant ha estat escollit amb set vots a favor. En el procés d'elecció, amb un vot en blanc, la candidata de Junts, Amanda Esteller, ha rebut tres vots i el candidat de la CUP, Lluc Ulldemolins, dos. La cap de llista del PSC, Neus Sancho, ha renunciat a la seua candidatura "per respecte al pacte de govern" que manté amb ERC, partit del nou alcalde.
Marc Chavalera, de 32 anys, és regidor de l'Ajuntament d'Alcanar des de l'any 2023. En aquest temps, ha estat al capdavant de les regidories d'Economia i Hisenda, d'Empresa, Indústria, Comerç i Turisme, de Pesca, de Recursos Humans, de Mercats Municipals i de la Banda Municipal de Música. Graduat en Economia, també té un màster universitari en Anàlisi Econòmica, un diploma en Gestió, Control i Fiscalització Jurídica i Econòmica dels Ens Locals i un diploma d'Expert en Contractació Pública.
Professionalment, Chavalera ha exercit com a assessor fiscal i com a assessor de governs locals en els àmbits de Participació, Ciutadania, Modernització, Qualitat i Economia de la Diputació de Tarragona. A més a més, en l'àmbit públic municipal, del febrer al juny del 2024, a causa del permís de paternitat de l'anterior posseïdor del càrrec, Joan Roig, el nou batlle ja va exercir les funcions de l'alcaldia d'Alcanar.

Marc Chavalera, de peu, durant el ple d'aquest dijous.
En el seu discurs, precisament, Chavalera ha tingut unes paraules d'agraïment al seu predecessor, que va fer efectiva la seua renúncia al càrrec i a l'acta de regidor el passat 19 de desembre. "Governar no és fàcil, i fer-ho en un context canviant i exigent encara menys. La seua tasca forma part del treball col·lectiu que ens ha permès avançar com a municipi. No podria començar aquest discurs sense aquest agraïment sincer, ni sense desitjar-li molta sort en la nova etapa vital que ara enceta", li ha dedicat.
Des de la renúncia de Roig, havia estat exercint les funcions de l'alcaldia la primera tinent de la corporació, Neus Sancho, del PSC, a qui el nou president del consistori també s'ha dirigit. "El govern municipal que avui continua és fruit d'un acord de govern signat el passat mes de setembre, un pacte assolit amb responsabilitat i amb una clara voluntat de posar Alcanar per davant de qualsevol altra consideració. Vull fer una menció especial a la Neus Sancho, amb qui compartim aquest projecte. Aquest govern continua amb la voluntat de sumar, d'escoltar i de treballar amb tothom", ha expressat. Sancho, després de renunciar a la seua candidatura com a "mostra de confiança", li ha parat la mà al nou alcalde. "Aquests mesos, m'heu fet sentir part del vostre equip, independentment de les sigles. Continuarem treballant junts de la mateixa manera que fins ara per portar endavant tots els nostres projectes", ha afegit en la seua intervenció.
Escolta el ple complet a Alcanar Ràdio clicant aquí.
Sobre el seu pròxim mandat, Chavalera ha mostrat la voluntat de "representar a tothom" dins d'una ciutat "amb una gran riquesa humana i territorial" i d'exercir l'alcaldia a través d'una política "centrada en les persones, en el diàleg, en el respecte i en els consensos, allunyada de l'atac personal". Com a pròxims objectius, entre altres, el nou batlle ha destacat l'aprovació del pressupost del 2026, la segona fase dels pluvials de la zona escolar, la continuació dels projectes de millora hidràulica a Alcanar-Platja i Les Cases, l'adquisició dels habitatges situats al barranc del Llop, la urbanització de l'àmbit dels Codonyers, les millores al Pavelló Poliesportiu Municipal d'Alcanar, la construcció del camp de futbol 7 a La Fanecada o reforçar la neteja del municipi.

Chavalera, al centre, durant el seu discurs.
Finalment, el ja alcalde d'Alcanar ha ofert "diàleg, col·laboració i voluntat d'entesa" als grups municipals de l'oposició, que li han desitjat sort, encerts i obrir una etapa "de debat polític molt més net", com ha assenyalat la portaveu de la CUP, Marta Sans. "Fa sis mesos es va iniciar un procés que crec que no ha estat agradable per a ningú, molt mediàtic i molt lamentable en moltes parts. Confiem que, a partir d'ara, los plenaris, com vostè ha dit, seran espais d'un debat polític molt més net i de respecte institucional", ha expressat en la seua intervenció. "Ens oferim a parlar, a debatre, a trucar a portes i a fer tot allò que calga per a millorar el nostre poble i la qualitat de vida de la seua gent. En gran part, de vostè dependrà tenir-nos com a aliats, i nosaltres pensem que vostè sempre ha estat a favor del diàleg i esperem que canvie el tarannà dels plenaris i que hi hagui un diàleg més obert", s'ha sumat la portaveu de Junts, Amanda Esteller.
Abans de l'elecció i la presa de possessió de Marc Chavalera com a nou alcalde d'Alcanar, també ha pres possessió com a nova regidora de la corporació Anna Chillida Fibla, diplomada en Magisteri d'Educació Primària, llicenciada en Psicopedagogia i amb un màster en Investigació i Canvi Educatiu. Institucionalment, va exercir com a Directora General de l'Alumnat de la Generalitat de Catalunya entre 2022 i 2024.




