Alcanar.cat

Formulari de cerca

Inici Ajuntament Comunicació i premsa Notícies Llum verda al reglament de mitjans de comunicació de l'Ajuntament d'Alcanar

Llum verda al reglament de mitjans de comunicació de l'Ajuntament d'Alcanar

| El Ple, Mitjans de comunicació

El Ple de l'Ajuntament d'Alcanar, celebrat en sessió ordinària el passat dijous 27 de juliol, va aprovar, amb el vot afirmatiu de tots els partits polítics, tret de l'abstenció de la CUP, el 'Reglament d'organització i funcionament dels mitjans de comunicació públics municipals'.

Aquest document té com a objectiu regular el funcionament dels mitjans de comunicació del consistori. Tanmateix, vetlla per la pluralitat, el rigor i la transparència en el tractament informatiu, així com pel reconeixement i la regulació del dret d'accés i d'ús per part dels regidors i regidores i dels grups polítics municipals.

Històricament, els mitjans de comunicació de l'Ajuntament d'Alcanar han estat el butlletí i la ràdio municipal, en l'actualitat també es contemplen els mitjans sorgits amb l'era de les noves tecnologies, com ara el web i les xarxes socials. Així mateix, es pretén incloure els mitjans digitals que es puguin crear en el futur.

Mercè Fischer, regidora de Mitjans de Comunicació, es mostra satisfeta per l'aprovació del text final, "ja que s'ha treballat de forma participada". Tanmateix, afirma que "garantirà que mai es deixi de promoure la participació de la ciutadania, les entitats del municipi, els regidors i regidores i els diferents grups municipal en els òrgans d'informació i difusió municipal".

Per la seva banda, Alfons Montserrat, afegeix que el reglament vetlla per "la doble funció que han de complir els mitjans de comunicació municipals: facilitar l'exercici individual dels drets a les llibertats d'expressió i d'informació de tots els ciutadans i ciutadanes, i promoure una opinió pública lliure."

Filosofia del reglament

El reglament d'organització i funcionament dels mitjans de comunicació públics municipals observa i pren com a propis els principis generals establerts per la Llei 22/2005, de 29 de desembre, de Comunicació Audiovisual de Catalunya (LCAC) pel que fa a la definició de les missions de servei públic audiovisual.

Així mateix s'inspira, en el Decàleg de Bones Pràctiques de la Comunicació Local Pública de la UAB i en el Segell InfoParticipa a la qualitat i la transparència de la comunicació pública local,  una certificació que atorga la Universitat Autònoma de Barcelona a partir de les avaluacions que realitza el Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural de la UAB. 

Alcanar Ràdio

Butlletí Alcanar

Subscriu-te al butlletí digital

Enviant aquestes dades s'accepta nostra Política de privacitat