Alcanar.cat

Formulari de cerca

Inici Ajuntament Comunicació i premsa Notícies Comunicat a les famílies sobre l'alerta generada en relació a les possibles complicacions del SARS-CoV-2 en la població pediàtrica

| covid-19

En les últimes setmanes, han arribat notícies d'un augment de casos excepcionals en infants que presenten una clínica similar a dos entitats clíniques ben conegudes pels pediatres: la síndrome del shock tòxic i la malaltia de Kawasaki, que, en algunes ocasions, poden ser greus. No tenim evidència, encara, que pugui estar relacionat directament amb el SARS-CoV-2.

Els pediatres som bons coneixedors d'aquestes patologies que van lligades a una resposta inflamatòria secundària a infeccions bacterianes, víriques o de causa desconeguda. No és coneix exactament quin és el mecanisme que provoca aquesta resposta ni si pot aparèixer en el context d'una infecció per coronavirus.

Davant de l'aparició d'aquests quadres clínics, volem transmetre un missatge de calma i tranquil·litat a les famílies:

1.- El document que s'ha difós per les xarxes de l'Associación Española de Pediatria està ja publicat a la seva web (per professionals i per famílies). És un recordatori i actualització del que es va veient en els diferents centres hospitalaris a nivell estatal, i no fa res més que confirmar que les xarxes sentinelles funcionen.

2.- En aquests moments, l'afectació pediàtrica no ha variat de manera significativa i seguim insistint que, en la majoria dels casos, el SARS-CoV-2 quan afecta als nens ho fa amb molt poca simptomatologia i en la majoria de les ocasions no es presenten complicacions.

3.- Els pediatres estem assabentats de les complicacions que qualsevol virasis o altres infeccions poden provocar als infants, per això fem seguiment telefònic o presencial si cal, a tots els nens que així ho requereixin. Ho fem ara en la pandèmia SARS-CoV-2 i sempre en la nostra pràctica assistencial habitual, gràcies al model pediàtric de l'atenció primària.

4.- Podeu accedir via telemàtica per gestionar les vostres consultes al vostre equip d'atenció primària, davant de qualsevol dubte, ens teniu a la vostra disposició i al vostre costat.

5.- Tant els dispositius d'Atenció Primària Pediàtrica, d'Urgències Pediàtriques hospitalàries.

6.- Des de la nostra Societat es manté un contacte continuat amb el Departament de Salut, el Servei Català de Salut i la resta d'organitzacions sanitàries del país a fi d'assegurar el flux d'informació sobre la situació, dia a dia.
>> Descarrega el comunicat en pdf.

Posicionament de la Societat Catalana de Pediatria sobre el desconfinament dels infants i adolescents de la pandèmia per SARS-CoV-2

La Societat Catalana de Pediatria davant l’imminent inici del desconfinament dels infants i adolescents, vol donar suport a les mesures que el regularan i manifesta que:

El dret al màxim nivell de salut física i mental obliga a prendre mesures pel control de l’actual pandèmia per SARS-CoV-2, d’altra banda l’article 31 de la Convenció dels Drets dels Infants ens recorda el dret que tenen a, entre d’altres, l’esplai, els jocs i les activitats d’esbarjo adequats a l’edat.

Per compaginar ambdós drets i tenint en compte l’interès superior de l’infant, s’han de mantenir les limitacions sobre activitats i mobilitat de cara a fer un confinament saludable.

L’objectiu de les sortides ha de ser que l’infant pugui sortir a passejar en un entorn proper per afavorir el seu benestar físic i emocional, però amb límits fàcils de comprendre.

Aquestes sortides han de ser amb la seva unitat familiar, ja que són amb els que hi conviuen i qui millor coneix les seves característiques. En qualsevol cas la informació que es doni als infants i/o adolescents haurà de ser adequada i adaptada a cada edat.

En aquest confinament saludable, s’han de mantenir les següents mesures:

• Han d’anar acompanyats d’un adult de la unitat familiar.

• S’han de rentar les mans abans de sortir i en tornar a casa.

• Evitar l’ús de les zones comunitàries i zones infantils de lleure.

• No tenir contacte amb mobiliari urbà o altres vianants i nens.

• Mantenir idealment una distància de seguretat de 2 metres.

• Passejar un màxim d’1 hora i a prop de casa.

• Evitar entrar en espais tancats, sobretot els més petits.

• La mascareta és recomanable, però sempre que el nen ho toleri bé.

• L’horari ha de ser el que més convingui a cada família, encara que es podrà regular per edats si es detecta una acumulació de gent en certes franges horàries.

Pel que fa als adolescents que visquin amb la seva família, seria aconsellable que sortissin plegats a fer el passeig. És difícil el control en aquestes franges d’edat i cal apel·lar a la responsabilitat social de mantenir les distàncies.

Aquestes mesures es poden adequar en zones de baixa densitat poblacional i rurals així com en aquelles famílies que per les seves condicions socio-econòmiques visquin en condicions menys favorables a fi efecte de poder establir una equitat entre diversos àmbits de població.

Desitgem que els nostres infants i adolescents puguin gaudir de l’aire lliure i que de mica en mica la nostra societat pugui sortir d’aquesta crisi, renovada i enfortida.

>> Descarrega el comunicat en pdf.

Alcanar Ràdio

Butlletí Alcanar

Subscriu-te al WhatsApp

Subscriu-te al servei d'avisos de WhatsApp de l'Ajuntament d'Alcanar al 627827078